Theses

Here you will find studies on LediZ that were and are being written by students and PhD students in the context of the project.

Dissertations
Florian Duda: Emotionen in Sprache und Bild (Emotions in language and image)
Ernst Hüttl: Analoge und digitale Zeitzeugengespräche an Schulen im Vergleich (A comparison of analogue and digital eyewitness interviews at schools)
Frauke Teichmann: Medienkompetenz fördern mit interaktiven digitalen Zeugnissen von Holocaust-Überlebenden (Promoting media literacy with interactive digital testimonies of Holocaust survivors)
Fabian Heindl: Moderne Visualisierungsmethoden von Zeitzeug:innen und Repräsentant:innen in der historisch-politischen Bildung (Modern visualization methods of contemporary witnesses and representatives in historical-political education – investigations using the example of interactive digital testimonies of Sinti and Roma)
Daniel Kolb: Design-Entscheidungen bei der Entwicklung interaktiver digitaler Zeugnisse zur Bewahrung von Zeitzeugengesprächen (Design decisions in the development of interactive digital testimonies for the preservation of eyewitness conversations)